Mønster basert på en spaserkjole fra 1890/91 opprinnelig sydd i et lett lysegrått ullstoff av H J Griffin av Nottigham. Det jeg er bekymret for med denne er at overdelen er det ganske mye bein i og den ser ut til å skulle sitte ganske stramt over øvre del av ryggen så jeg er redd for at det sammen med at fylden i armene er konstruert i høyden vil gjøre det vanskelig å trekke buen skikkelig.

En dagkjolen fra 1895 opprinnelig sydd i blåviolett og grå taffeta med detaljer i purpurfarget fløyel. Her er det betraktelig mindre bein i overdelen og moten med ekstreme puffermer vil iallefall gi meg bevegelighet i skulderleddet, men er det så mye at det vil komme inn i strengen er det jeg er i tvil om...

Går jeg litt utenfor perioden og over i edwardiask mote kommer jeg til denne litt mer praktiske varianten. Den er basert på en av Frøken Heather Firbanks dagkjole fra sommeren 1908 opprinnelig sydd i blekrosa lin. Her er ikke overdelen beina, den er ikke veldig stram og det ser ut til å være litt gi over skuldrene så jeg kan trekke buen greit samtidig som ermene er smale nok.

Noen som har noen fornuftige tanker om hva som vil være mest praktisk for bueskyting? Eller bare noen generelle meninger om hvilken som er penest?