Da var buen og pilene kommet fra Kviljo

og jeg fikk lyst å poste noen bilder, så hvis noen leser dette med samme ærend i fremtiden, så kan jeg trygt garantere at både bue og piler er svært godt håndverk, at jeg føler at jeg har gjort et svært godt kjøp og at Kviljo ikke ville vært urimelig om han hadde tatt noen tusenlapper ekstra. Betaling og transport gikk veldig greit, fikk levert gjennom posten fra sør- til vestlandet og alt var smart pakket, så ingenting var skadet til tross for noen urovekkende rifter i pappen når jeg hentet pakken fra postkontoret.
Bestemte meg for å konsentrere meg om bue og piler først og fremst, siden med frakten kombinert, kom det opp i nesten 3500.
- Langbue "Nydam" av alm kr 2000
- 10 Historiske piler kr 1100
- Fingertab kr 0
Samt frakt for et par hundrelapper.
Oversikt, ca 2 meter lang bue (vanskelig å få med på et bilde) og piler som var fint pakket i en pappeske med alle piler stabilt plassert i forhold til hverandre:

Fokusert nærmere på selve pilene:

Buen (med noe jeg tror er et Kviljo bumerke), pusset myk som silke med et veldig fint treverk, der alle linjene i treverket går fra tupp til tupp, uten noen svake punkter å finne.
Så jeg kan ikke annet enn å anbefalle andre som måtte være på samme ærend å kikke nærmere på Kviljo sine produkter, og bedre bilder enn jeg fikk til med mobilkameraet mitt. Jeg selv har hvertfall allerede tanker om å gjøre videre bestillinger etterhvert som det måtte passe med økonomi.
Det eneste jeg har å klage over er at jeg bor i Bergen, og i dag regner det katter og hunder fra bøtter og spann, med en riktig utrivelig vind.