Piler fra Vikingtid.
Moderator: GreenMan
Re: Piler fra Vikingtid.
Det skjer ikke så mye på pil og buefronten for tida, holder på med et betongstein prosjekt i gården,huff.
Fikk laget ferdig et par piler til utlodning BV. Spisser er etterligning etter krigspisser funnet i Baltikum, svakt tønneformede furuskaft og senesurring ved spissene. Fjær surret med lintråd i svart tretjære blandet med litt skjellakk( burde vært bjørkebark tjære) men har ikke det for øyeblikket. Kan tenke meg det ville vært sterkt invalidiserende med en slik i skinka. Oddbjørn.
Fikk laget ferdig et par piler til utlodning BV. Spisser er etterligning etter krigspisser funnet i Baltikum, svakt tønneformede furuskaft og senesurring ved spissene. Fjær surret med lintråd i svart tretjære blandet med litt skjellakk( burde vært bjørkebark tjære) men har ikke det for øyeblikket. Kan tenke meg det ville vært sterkt invalidiserende med en slik i skinka. Oddbjørn.
Andre projekter enn buerelaterte er litt huff ja.... Kjenner til det om dagen.
Ellers tror jeg du har rett ang invalidisering.
Og ja, forresten... fine piler!
Ellers tror jeg du har rett ang invalidisering.
Og ja, forresten... fine piler!
"If it breaks you get to keep both parts"
Lekkert håndarbeide, Oddbjørn!
Sent from my iPad using Tapatalk
Sent from my iPad using Tapatalk
Fine piler som alltid fra deg Oddbjørn. Bjørkebek tror jeg må anskaffes. Et kokeprosjekt ute på en lørdag må da være midt i blinken.
attend and listen gentlemen
that be of freeborn blood
I shall tell you of a good yeman
his name was Robin Hood
that be of freeborn blood
I shall tell you of a good yeman
his name was Robin Hood