Legos Buer & Piler
Moderator: GreenMan
Re: Legos Buer & Piler
Hei Moen!
Hvor lang ville du ha hatt faden papirtynn? Har tänkt att finputse overgangen handtag/powerlam innan jag limmar ihop det med resten, därav plast mellom handtag och rygg/mittlaminat.
*EDIT: Sikter på runt 40# +/- noen pund
Leo
Hvor lang ville du ha hatt faden papirtynn? Har tänkt att finputse overgangen handtag/powerlam innan jag limmar ihop det med resten, därav plast mellom handtag och rygg/mittlaminat.
*EDIT: Sikter på runt 40# +/- noen pund
Leo
40# går greit selv om PLam og fade ikke er 100%. Hadde du brukt epoxy, kan det gå bra selv uten powerlam også. Kanskje... Vankelig å si hvor lang den bør være. (Powelaminaten, altså!!!;-))Men om du klarer å få helt jevn overgang så buklaminatet bøyer jevnt uten "knekk" er det nær perfekt. Det er jævlig vanskelig å få til uten maskin...

-Frode
Norwegian Warbows
Norwegian Warbows
Jobbet lit på overgangen igår och är nära. Vill tunna ut powerlamet lite, lite till. Gjorde som du sa, lät p-lam sträcka sig 3" på var side etter greppfaden.
Vi får hålla tummarna!
Leo
Vi får hålla tummarna!
Leo
Varit stille i tråden ett tag men nu rör det på sig igen. Laster opp noen bilder.
- Vedlegg
-
- IMAG0929-picsay.jpg
- (39.26 kiB) Lastet ned 3375 ganger
-
- IMAG0932-picsay.jpg
- (30.66 kiB) Lastet ned 3375 ganger
-
- IMAG0933-picsay.jpg
- (28.25 kiB) Lastet ned 3375 ganger
Ser fint ut, hva slags lim brukte du og hvilke treslag? Oddbjørn.
Hei!
Använder mig av Titebond III och har gode erfaringer av det så langt, i andre buer. I denne buen er det hickoryrygg, valnöt (mellanlaminat) och eik (buk och powerlaminat) og handtag i masurbjörk (holybirch).
Leo
Använder mig av Titebond III och har gode erfaringer av det så langt, i andre buer. I denne buen er det hickoryrygg, valnöt (mellanlaminat) och eik (buk och powerlaminat) og handtag i masurbjörk (holybirch).
Leo
Klart för grovputs og tiller innan det förhoppningsvis blir handtag og slutfinnish
Hmmm... Lange siden, men, men... Här är monstret, 42# @ 28 smoooth som satan! Hoppas jag kan laste bilder, saknar min vanliga program men håper det funker! Bilderne er icke goe men bedre kommer.
- Vedlegg
-
- Brace_bf.jpg
- (15.7 kiB) Lastet ned 3105 ganger
-
- Detalj_bf.jpg
- (27.85 kiB) Lastet ned 3105 ganger
- GreenMan
- Snikende platebein
- Sted: Oslo
- Kontakt:
Bruk gjerne media.bueforum.no for å laste opp bilder til innlegg - fungerer bedre enn vedlegg.
Stian Green
"Sann bueskyting er enkel"
"Sann bueskyting er enkel"