Hardwood´s buemakeri
Moderator: GreenMan
Re: Hardwood´s buemakeri
Nettopp ferdig med denne, som har stått halvferdig i snart et år White wolf- inspirert grep laminert av fargede bøkelaminater. Lemmer av ask og wenge. 41#32". Tenkte det var på tide å minne folket på at forumet er for historiske OG tradisjonelle buer
Snyggt!
Är det rygglaminat, powerlam, mittlaminat og buklaminat i denne? Vilken tykkelse på laminaten og hvor lang er den NtN?
Leo
Är det rygglaminat, powerlam, mittlaminat og buklaminat i denne? Vilken tykkelse på laminaten og hvor lang er den NtN?
Leo
Takk. Ikke power lam, 68" ntn. 2x glassfiber 0,8 mm. 2x wenge 1,5 mm. 2x ask, rygglaminat uten tapering ca 3mm. Buklaminat tapert fra 4 mm til litt under 2 mm.
Beklager Bjørnar, men vi kan ikke akseptere denne som tradisjonell Med den fargen kommer du til å skremme vettet av tradisjonelle tradskyttere
Siden jeg er ansatt i Bring, er jeg svak for den fargen og tar kontakt hvis jeg noen gang beveger meg fra historisk til trad.
Siden jeg er ansatt i Bring, er jeg svak for den fargen og tar kontakt hvis jeg noen gang beveger meg fra historisk til trad.
Nybegynner
Livet er bue - og ørret på flue
Livet er bue - og ørret på flue
Jeg er visst ikke spes flink til å kommentere andres arbeide, så da får jeg trå til nå når øyet fremdeles er vått
Dritkul bue, Bjørnar! 8) Her var det ikke mye å pirke på.. Kombinasjonen lønn/ wenge er og blir snasent.
Dritkul bue, Bjørnar! 8) Her var det ikke mye å pirke på.. Kombinasjonen lønn/ wenge er og blir snasent.
-Frode
Norwegian Warbows
Norwegian Warbows
Takk for det, Frode. Håper vi får se en glassbue fra deg igjen snart også !
Svært så kul ja. Lekker.
attend and listen gentlemen
that be of freeborn blood
I shall tell you of a good yeman
his name was Robin Hood
that be of freeborn blood
I shall tell you of a good yeman
his name was Robin Hood
Fra glassfiber til barlind : Her er en bue jeg nettopp ble ferdig med etter ukevis med pirking. Snaky ELB, 195 cm ntn og 45#32". Bøffelhornnokker, linstreng.
Jeg hadde håpet på en kraftigere bue, men jeg fikk ikke mer ut av emnet. Faktisk var jeg litt usikker på om det gikk i det hele tatt. Emnet er tatt ut fra en rundstokk, og dette emnet lå helt inntil en rekke med store kvister. Derfor er det masse svinger i det også. Måtte jo prøve ! Jeg må bare si at denne buen var like vanskelig som å lage hornbue må visst trene mer på slike. Neste gang skal jeg følge Daniels metode, og begynne med tykkelsen først og deretter bredden.
Jeg hadde håpet på en kraftigere bue, men jeg fikk ikke mer ut av emnet. Faktisk var jeg litt usikker på om det gikk i det hele tatt. Emnet er tatt ut fra en rundstokk, og dette emnet lå helt inntil en rekke med store kvister. Derfor er det masse svinger i det også. Måtte jo prøve ! Jeg må bare si at denne buen var like vanskelig som å lage hornbue må visst trene mer på slike. Neste gang skal jeg følge Daniels metode, og begynne med tykkelsen først og deretter bredden.
Buen er nær senterskutt...
Takk for det. Jeg glemte visst å takke deg for rådene ang. Fylling av kvisthullene. Jeg prøvde med hudlim, men det gelatinerte før det trengte helt inn. Hullene går dypt. Så jeg gikk for epoxy.
- dagsunde
- Master bowyer
- Sted: Arendal
- Kontakt:
Oooohh! Vakkert!
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
--
Dag.
Brestanda boga, brennanda loga,
gínanda ulfi, galandi kráku,
rýtanda svíni, rótlausum viði,
vaxanda vági, vellanda katli
skyli manngi trúa!
Dag.
Brestanda boga, brennanda loga,
gínanda ulfi, galandi kráku,
rýtanda svíni, rótlausum viði,
vaxanda vági, vellanda katli
skyli manngi trúa!
OMG! Det der var bare helt rått! Så bølgete, og så pent utført! Jeg bøyer meg i støvet. Dette er helt klart handverk av ypperste klasse! (Nå ligger jo produkter av denne typen mitt hjerte nær også da, men, alikavæl...)
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Har kom maður á bergið oman
við sterkum boga í hendi:
"Jallurin av Ringaríki
hann meg higar sendi."
"Einar skalt tú nevna meg,
væl kann boga spenna,
Tambar eitur mín menski bogi,
ørvar drívur at renna."
við sterkum boga í hendi:
"Jallurin av Ringaríki