Da har jeg kommet litt videre.
Midtlinjene blei først markert både på håndtaket og de to buelemmene.Tilpasser v-spleisene og setter sammen med tvinger først. Legger buen på et helt flatt underlag, støtter under med treklosser, sjekker med en blyant i en holder om midtlinja er rett hele veien, og justerer til det blir riktig. Er nødt til å være nøyaktig, har ikke allverden å gå på i bredda på emnene. Når ting ser ut til å stemme blir det laga paralelle riller med et verktøy i begge delene av v-spleisen. (ikke matchende)
Legger på tynt hudlim i flere omganger, tørker over ovn mellom hvert strøk. Til slutt smøres delene med tykt lim, presses sammen og settes tvinger på. Sjekker med blyantstativet, ser ikke galt ut. En snor fra tupp til tupp (som ikke syns veldig greit på bildet) ser også ut til å følge midtlinja greit.
Tegninga på plata under er vinkelen mellom buelemmene. Brukte den når jeg tilpassa buelemmene til håndtaket. Etter liming er vinkelen blitt en del slakere, enda jeg fulgte oppmerkingene nøye da jeg limte. Har en mistanke om at håndtaket, som var dampet i bøy, kan ha rettet seg litt da det ble varmet opp under liminga? Neste blir at tuppene skal formes til og limes på buelemmene.