Ankommer du helgøya i kabriolet neste år, da? Iført leopardskjorte..dagsunde skrev:Hehe, takk gutter.
Denne typen bue var såpass morro å lage at jeg kommer nok til å bli buehallik oftere...
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Moderator: GreenMan
Ankommer du helgøya i kabriolet neste år, da? Iført leopardskjorte..dagsunde skrev:Hehe, takk gutter.
Denne typen bue var såpass morro å lage at jeg kommer nok til å bli buehallik oftere...
Regner med at Dag pimper opp folkevogna slik at den står i stil til buehalliken. Jeg tenkte jeg skulle slenge meg på å lage noen S.M buer. Litt lakk og lær og ............................Grensesprengende kaller jeg dette. Kanskje flere blir interessert i bueskyting. Tenk på mulighetene som åpner seg på kommende NM.Allan skrev:Ankommer du helgøya i kabriolet neste år, da? Iført leopardskjorte..dagsunde skrev:Hehe, takk gutter.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Du har helt rett, Oddbjørn... Det var Pulvertre.Oddbjørn skrev:Ergelig for det VAR en fin bue. Jeg tror du har vært ute for det jeg kaller Pulvertre. Jeg går ut fra at det lyse treet er ask og jeg er temmelig sikker på at hvis du tar en spiss gjenstand og skraper i de mørke vårvedstripene vil du se at det er nesten som pulver. På en høvla flate ser man det ikke før det knekker. Når jeg bruker ask tar jeg gjerne en bit og knekker før jeg lager bue av det stykket, for å sjekke. Hvis du tar en kikkert bak fram og kikker gjennom det ene hullet med kikkerten helt inn til endeveden så ser du årringene tydelig. Oddbjørn.