Bevegelig mål
Moderator: GreenMan
Bevegelig mål
Det hadde vært gøy å få laget et bevegelig mål, særlig der målet kommer mot skytteren. Det føles ofte litt kunstig/unaturlig å skyte på en stillestående blink. Jeg har prøvd på treningen, men det er skikkelig vanskelig å få noen til å holde blinken, altså! Så et system med en slags line som blinken kan henge i, samt en makker som trekker i blinken, hadde vært ideelt. Eller en elektrisk trinse, noe slikt. Har noen her erfaring med dette?
What we do in life, echoes in eternity.
Re: Bevegelig mål
På Vinstra har de løst det enkelt med et understell fra en barnevogn, og en "renne" denne triller i. Tyngdekraften ordner resten! Et tau via trinser, til å trekke vogna tilbake, så kommer den trillende på nytt. Taubanen med villsvinet funker også etter tyngdekraftprinsippet.
Det har lett for å bli en litt sånn hakkete gange på målet, når det står noen og sveiver/drar i tauet, men med tyngdekraftprinsippet blir den mere "smooth"[smud] !
Det har lett for å bli en litt sånn hakkete gange på målet, når det står noen og sveiver/drar i tauet, men med tyngdekraftprinsippet blir den mere "smooth"[smud] !
Intet problem er så stort eller så lite at det ikke kan løses med dynamitt.
Burde være litt kunnskap om dette i Laugen... 3D-løypa deres har ett par bevegelige mål.
Som Grauten har beskrevet mens jeg skrev her ser jeg.....
Knakanes artig med bevegelige mål!!!
Som Grauten har beskrevet mens jeg skrev her ser jeg.....
Knakanes artig med bevegelige mål!!!
Takk for tips! Jeg skal få ordnet noe sånt. Så trenger jeg ikke å skyte på mopedene som kjører forbi her lenger.
What we do in life, echoes in eternity.
de bevegelige målene på Vinstra er både smart utformet og morsomme. jeg har ennå tilgode å treffe noen av dem , men det kommer en ny jakt.
-
- Master bowyer
- Sted: Trautskogen
hehe, de bevegelige målene på Vinstra er ofte blant de få jeg faktisk klarer å treffe
Tror jeg må ta med "apachen" til Vinstra......
attend and listen gentlemen
that be of freeborn blood
I shall tell you of a good yeman
his name was Robin Hood
that be of freeborn blood
I shall tell you of a good yeman
his name was Robin Hood
hehe .. Bra! - Har bare skutt på de under årets vårjakt .. men det gikk fint - fikk lungeskudd på både flyvende gris og rullende gaupe(!)nidrinr skrev:hehe, de bevegelige målene på Vinstra er ofte blant de få jeg faktisk klarer å treffe