Hardwood´s buemakeri
Moderator: GreenMan
Re: Hardwood´s buemakeri
takk for grarulasjonene alle sammen. Frode : Ja, fakeskin kan ligne på silke faktisk. men kanskje litt grovmasket i så fall. Lainatene i buen er taperte. Det vil si at jeg brukte ett tapert laminat i buken, med et paralelt utenpå som dekor Og så paralelle i ryggen. Total tykkelse på lemmene er ca 8 - 6 mm fra fade til tupper.
Bowman : Hermegås kult å prøve noe nytt. Og en enkel måte å backe buene på. Jeg knakk den forrige blinkbuen min av ask fordi den hadde fått hakk i ryggen. Aldri mer 8)
Har du fått pakken med hjortegevirspissene ? Er det brukandes ?
Oddbjørn : Jeg vet ikke hva det mørke laminatet er for slags treslag. Ganske grovporet, 0,7 mm. Magne fikk tak i en del gamle opplagrede laminater fra et nedlagt snekkerverksted 8) . Men ellers er det et tapert askelaminat i buken ( 3,5 - 1,5 mm ), og grep av bøk.
Bowman : Hermegås kult å prøve noe nytt. Og en enkel måte å backe buene på. Jeg knakk den forrige blinkbuen min av ask fordi den hadde fått hakk i ryggen. Aldri mer 8)
Har du fått pakken med hjortegevirspissene ? Er det brukandes ?
Oddbjørn : Jeg vet ikke hva det mørke laminatet er for slags treslag. Ganske grovporet, 0,7 mm. Magne fikk tak i en del gamle opplagrede laminater fra et nedlagt snekkerverksted 8) . Men ellers er det et tapert askelaminat i buken ( 3,5 - 1,5 mm ), og grep av bøk.
-
- Master bowyer
- Sted: Trautskogen
Grattis, og velkommen etter med 4 små i hus
Da er det vel ikke lenge til du må til å lage enda fler barnebuer du og. Artig med den backinga, fra bildet ville jeg ikke tippa den var fake.
Da er det vel ikke lenge til du må til å lage enda fler barnebuer du og. Artig med den backinga, fra bildet ville jeg ikke tippa den var fake.
Jeg har også akkurat knekt en askebue. Flightbuen min i ask tok kvelden her om dagen. Knakk i ryggen. Har nok pusset ryggen for godt, pluss at det har vært en ripe eller rift. Fra nå av blir det backing. Råhud, snake, sene etc etc...... Hjortetappene var fine. De største kan faktisk brukes som langbuenocker. Tenkte jeg skulle prøve det. Takk.
attend and listen gentlemen
that be of freeborn blood
I shall tell you of a good yeman
his name was Robin Hood
his name was Robin Hood
Flott, var litt usikker siden tappene var ganske krumme.
Synd med den gode lengdebuen din. Men... da må du jo lage en ny 8)
Synd med den gode lengdebuen din. Men... da må du jo lage en ny 8)
Klar for testskyting ! 32#/26"
Jeg kappet av 2 tommer i hver ende, så nå er buen ca 64" lang.Re: Hardwood´s buemakeri
Dette ser meget bra ut, Bjørnar. Nå mangler bare ett par bilder av bågan på fullt trekk. (Den endelige dommen ) Forresten, er det ask du har i grepet? F..n, jeg får så lyst til å kline med epoxy igjen!
Har ferdig tapert actionboo naturell (kritthvit), sort glass og en superb wengebit Tror det blir en pen kombinasjon. Trenger jeg å si det blir en Hill kopi? 8)
Har ferdig tapert actionboo naturell (kritthvit), sort glass og en superb wengebit Tror det blir en pen kombinasjon. Trenger jeg å si det blir en Hill kopi? 8)
-Frode
Norwegian Warbows
Norwegian Warbows
Takk, Frode- He he...godt å høre at du har planen klar. Den kombinasjonen høres lekker ut ! Magne fikk tak i en haug paralelle laminater, og deriblandt er en god bunke wenge på 0,7 mm. Lekker trevirke atså ! Jeg har brukt bøk i grepet på denne buen. Vet ikke hva som skjedde, men jeg hadde tenkt å legge ut et bilde av buen oppspent også. Her kommer det !
Se på den da. Lekker.
his name was Robin Hood
his name was Robin Hood
«Like»
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Har kom maður á bergið oman
við sterkum boga í hendi:
"Jallurin av Ringaríki
hann meg higar sendi."
"Einar skalt tú nevna meg,
væl kann boga spenna,
Tambar eitur mín menski bogi,
ørvar drívur at renna."
við sterkum boga í hendi:
"Jallurin av Ringaríki
hann meg higar sendi."
"Einar skalt tú nevna meg,
væl kann boga spenna,
Tambar eitur mín menski bogi,
ørvar drívur at renna."
Takk ! Gjorde ferdig buen i kveld. Når lakken er tørr skal jeg legge ut flere bilder, bl.a. fullt trekk. Benjamin testet buen på trening i går, og han skjøt veldig godt med den. Gøy å "skreddersy" buer !
Nokkene er laget av avkapp fra buelemmene da jeg kortet ned buen. Wenge, mahogny, ask.
Dæven. Du er flink. Imponerende.
his name was Robin Hood
his name was Robin Hood
Snygg kombo och gott hantverk, god finish också!
Leo
Leo