Jeg tror nok ikke det er behov for en historisk bueklubb i Kristiansand, men kjenner meg litt igjen fra egen klubb på Hvaler, hvor jeg er eneste historiske skytter. Vi har mange tradskyttere. Å være medlem av en bueskytterklubb er greiest, da man har mulighet til å trene jevnlig og bruke klubbens fasiliteter.
I Kristiansand har dere også Agder Vikinglag, som jeg vet har som mål å få til en historisk bueskytter/buebygge-gruppe. Lars Hoen vet sikkert mer om dette.
Historisk bueskyting får respekt gjennom god skyting, så det er bare å fortsette å trene RIKTIG. Lykke til.
Kristiansand historiske bueskyttere :)
Moderator: GreenMan
Re: Kristiansand historiske bueskyttere :)
"Back to nature!"
- Jedi Jordal
- Bueskytter
- Sted: Oslo
Hei og takk for tilbakemelding Hvis man går sammen med folk fra Agder Vikinglag og lager en historisk bueskyting/buebygging gruppe vil ikke det ende opp som en slags egen historisk bueskytings klubb da?Ingis skrev:Jeg tror nok ikke det er behov for en historisk bueklubb i Kristiansand, men kjenner meg litt igjen fra egen klubb på Hvaler, hvor jeg er eneste historiske skytter. Vi har mange tradskyttere. Å være medlem av en bueskytterklubb er greiest, da man har mulighet til å trene jevnlig og bruke klubbens fasiliteter.
I Kristiansand har dere også Agder Vikinglag, som jeg vet har som mål å få til en historisk bueskytter/buebygge-gruppe. Lars Hoen vet sikkert mer om dette.
Historisk bueskyting får respekt gjennom god skyting, så det er bare å fortsette å trene RIKTIG. Lykke til.
Har de en nettside? Eller er det noen måte å kontakte de på? Høres ut som noen jeg burde treffe Ang det med bruk av KBS fasiliteter, det er jo greit det å benytte seg av deres men man hadde jo fått sine egne etterhvert hvis man opprettet en egen historisk bueskytings klubb. Det hadde bare vært snakk om å skaffe seg utstyr etterhvert i oppstartsfasen... Man får nok respekt som historisk skytter ved å skyte godt ja. En viss Lars og en annen i KBS (husker ikke navnet desverre) har prøvd å lære meg opp litt og jeg er veldig takknemlig for det da det har hjulpet en god del. Med deres hjelp har jeg klart å temme min Ivar Maldes lagde Nydam bue av ask og valnøtt litt mer. Nydelig bue men absolutt med temperament som må temmes Takket være den samme visse Lars som har forsøkt å lære meg litt mer om skyting har jeg nå begynt å trene meg opp til å skyte instinkttivt. Noe som viser seg å være vanskeligere enn man skulle tro men som faktisk fører til at jeg treffer i rødt eller gult hver jeg merker at jeg virkelig får det til (ikke så mye enda så jeg fortsetter min hobby med å lage hull i veggen i idrettshallen der vi trener ). Uansett takk for innlegget mye nyttig
Archers ignite!
-
- Nybegynner
jeg vil også vite om de har en nettside. det høres jo ganske bra ut!
Sist redigert av KlaraHimmel den 08 okt 2012, 10:18, redigert 1 gang totalt.
- dagsunde
- Master bowyer
- Sted: Arendal
- Kontakt:
Ja, Det er dem... De har noe på facebook også...:
http://www.facebook.com/pages/Agder-Vik ... 69?fref=ts
--
¨Dag.
--
Dag.
Brestanda boga, brennanda loga,
gínanda ulfi, galandi kráku,
rýtanda svíni, rótlausum viði,
vaxanda vági, vellanda katli
skyli manngi trúa!
Dag.