jeg er (snart, håper jeg) ferdig med ei bue i ask, laget av et rotskudd på kanskje 7 cm dia ved rota.TIL ORIENTERING: det er den første bua jeg lager som jeg trur kan bli ferdig og brukbar, så...ja..ganske uerfaren. Bua er i dag rett i overkant av 190 cm, ca 32 mm brei på midten, gjennomgående ovalt tverrsnitt mot nær sirkulært mot spissene. Jeg hiver ut et par bilder i håp om at noen har lyst til å kommentere tiller...for det er ikke lett.

først nedstrenga. Den var temmelig rett før bearbeiding, nå har det fulgt strengen en anelse. (hvor måler dere det når det angis i cm?)

Og så oppstrenga..litt snau strengehøgde kanskje, spørs om ikke strengen har tøyd seg litt her

Og til slutt på 20'' trekk..jeg har dratt 23'' så langt, men jeg vil ta det pent og rolig for ikke å gjøre meg bort..
jeg så først på bildet da jeg fikk det på skjermen her hvor mye stivere det øvre lemmet(rotenden) er..foto er visst et fint virkemiddel til å vurdere sånt. Jeg har tatt av en del fra midt på lemmene og utover nå til slutt. Før jeg tynna tuppa var den ca 44#/21'', men den er nok en del lettere nå, uten at det er så nøye.
Takknemlig for tips til vegen videre!