Han hadde ulike buer ja. Noen var som Egil beskriver, av glass og bambus. Den tyngste av dem var vel den som gikk lengst. (mellom 100 og 110#). Han hadde fler buer, en "hybrid", der det var trekjerne med glass på begge sider av trekjernen, horn i buken og sener i ryggen. Den gikk visst også stygglangt. De to han holdt på å lage nå er kun naturmaterialer, men de strenga han opp for første gang i helga. De er ikke helt ferdig enda, og derfor heller ikke målt opp i pund osv, men det ble spekulert i mellom 100 og 130#@32". Disse er spesialdesigna for lengde, og vil nok kunne gå mye lenger enn det han tidligere har fått til med kun naturmaterialer. Det er i alle fall planen hans.

Er vi heldige er en eller begge ferdige til han kommer opp hit.
Pila jeg har fått er 23,5" lang. Den har balansepunktet bak pilas midtpunkt, 12 3/4" fra tuppen av spissen. Slik jeg forsto det, bruker han forskjellig balansepunkt for ulike vindforhold. Sterk motvind, svak motvind, vindstille, bakvind, sterk bakvind osv. Balansepunktet lenger fram jo mer motvind trur jeg, men det kan være jeg missforsto den forklaringa. Men jeg trur det var slik.
Fjøra er ganske langt bak, kun 1,5cm fra bånn av nokkpunktet. 3 cm lang og 12mm høg. Ser egentlig ut som en halvsirkel.