Hehe... Oddbjørn, hvis jeg tar den med til Etiopia noen gang, skal jeg passe på å ikke legge den fra meg på bakken.
Christian : jeg visste du kom til å se det. du som har greie på indianerbuer. Det er akkurat Modoc jeg har sett på da jeg lagde denne. Det er i prinsippet en Modoc, bare modofisert til flightbue. Og det er ikke tilfeldig; for å få til en kortest mulig bue med lengst mulig trekklengde tenkte jeg på at buen burde bøye i hele lengden.
Ivar : Vet ikke om jeg gidder å dra på en knekt bue

Den knakk nylig, midtlems, i en kvist som jeg hadde undervurdert. Jeg har muligens overvurdert strekkstyrken i kristtorn, evt. undervurdert trykkfastheten. men du kjenner meg godt nok til å vite at : hvis jeg får en fiks idé , så gir jeg meg ikke. Har nettopp laget enda en ! Og denne gangen i good old hickory. Samme mål, bare ørlite bredere og kraftigere. Jeg grillet den for 3 dager siden, så jeg tør ikke å trekke den opp enda. Men jeg strenget den opp i stad, og det var så vidt jeg klarte det. Vanvittig spenn på strengen !!! Denne har jeg tro på. med lett pil. Jeg er klar til kronofest på fredag, tar med flere flightbuer og testpiler fra 10 til 14 gram. Hey, hey 8) Håper på å være på plass i 18 - tiden. Vi sees !