Kjøpe flint
Moderator: GreenMan
Forumregler
Når utstyr er solgt skal forfatter av innlegget endre tittelen til [solgt]forumtittel. Moderator har rett til å endre status etter en hvis stund. Ikke gjør en salgstråd til diskusjoner. Kun svar på tråden som har med salget å gjøre vil bli godtatt.
Når utstyr er solgt skal forfatter av innlegget endre tittelen til [solgt]forumtittel. Moderator har rett til å endre status etter en hvis stund. Ikke gjør en salgstråd til diskusjoner. Kun svar på tråden som har med salget å gjøre vil bli godtatt.
Kjøpe flint
Heisann godtfolk!
Jeg er interessert i å kjøpe flint om det er noen som har flint av bra kvalitet til overs. Om ikke tar jeg gjerne imot tips til hvor man kan finne flint i nærheten av Oslo (eventuelt ved Tønsberg).
Jeg er interessert i å kjøpe flint om det er noen som har flint av bra kvalitet til overs. Om ikke tar jeg gjerne imot tips til hvor man kan finne flint i nærheten av Oslo (eventuelt ved Tønsberg).
Re: Kjøpe flint
Morten Kutschera ved Arkikon.no kan ganske sikkert hjelpe.
Jeg har funnet flint i fjæra langs strendene i Vestfold, først og fremst i vikene mellom Larvik og Sandefjord. Let der hvor bekker har erodert i sanda. Nå om våren under snøsmeltinga er sjansen størst for kraftig erodering som blottlegger flintbiter Du kan ofte se de på lang avstand ved at bitene har hvite krittrester på seg..
jeg tror ikke Morten er en del av Arkikon lenger.
men at han driver privat/freelance eller va det nå en var han sa
men flint kan du få fra ebay, jeg fikk en flint på størelsen med neven min av en eldre engelsk venn(eldre fordi jeg er 16 snart og han er noen og 50)
det kostet vel rundt 20 for flinten men frakten var på 3-4 ganger det dobbelte
men at han driver privat/freelance eller va det nå en var han sa
men flint kan du få fra ebay, jeg fikk en flint på størelsen med neven min av en eldre engelsk venn(eldre fordi jeg er 16 snart og han er noen og 50)
det kostet vel rundt 20 for flinten men frakten var på 3-4 ganger det dobbelte
mvh Torkil
Mitt forslag er nå at vi samler oss og organiserer en fellestur til Danmark - for å plukke flint og knappe .. DET hadde vært noe det
Kjøpe flint
Hvis du har lyst til å lete finner du sikkert flint i nærheten av gamle brygger. Skip som kom til Norge for å hente varer ( tømmer) hadde ofte med seg ballaststein som de dumpet når de skulle lesse. Det er ofte flint i disse haugene.
Hirðmaðr skal oc æiga ... hanðboga með þrim tylftum broðða.” Hirdskråen
Drøbak er stedet dersom du skal lete etter flint, langs badestrendene og kaianleggene.
Intet problem er så stort eller så lite at det ikke kan løses med dynamitt.
Anbefaler som Ivar sa at du kontakter Morten Kutschera. Du kan kjøpe fine knakkeredskaper også fra han om det skulle være av interesse.