Indianerbuer
Moderator: GreenMan
Re: Indianerbuer
Bare på bakgrunn av de potawatomiene jeg har sett på nett. Ikke det at det er så himla mange , men de som har vært med stående ringer har hatt problemer med at de sprekker opp i innskjæringene. Men for all del, det behøver jo ikke tilsi at det skal skje med denne
Olav, du må vakne. Indianarane kjem!
Jeg har ikke testet denne på fullt drag. Den er ganske hissig og slår litt i hånda. Laget mest som en kuriositet.
attend and listen gentlemen
that be of freeborn blood
I shall tell you of a good yeman
his name was Robin Hood
his name was Robin Hood
Er det samme design som Kviljo laga for en stund siden?
Flott bue forresten fine farger og
Flott bue forresten fine farger og
Det er den samme som Kviljo lagde, men jeg tror de ser litt forskjellige ut. Vi har nok tolket det litt i hver vår retning. Jeg har lagt inn en avsmalning fra sentrum og ut mot nocken. Hvis den skulle vært like tykk hele veien, som tegningen antyder, forstår jeg ikke hvordan den ville fungert i det hele tatt. Det er godt mulig at stående årringer er risky på en slik bue Christian. Time will show. Det er mørk kjerneved fra ask. Nesten som hickory å jobbe med. Jeg tror emnet til Kviljo var annerledes. Hadde vært morsomt å sett de ved siden av hverandre.
his name was Robin Hood
his name was Robin Hood
Det er jo bare flott med litt forskjellig tolking av buen!
Cool 8) Du får ta den med på NM, så kan man sammenligne. Artige buer.
Tar den gjerne med på NM. Har noen andre artigere indianere på gang. Jeg har skutt med den nå ikveld, Litt rekyl. Men denskyter faktisk ganske greit. Det er jo helt umulig sikte, blir mest litt pekeskyte.
his name was Robin Hood
his name was Robin Hood