Slik lager jeg også mine buer... Har flere jiger i flere fasonger. Slet litt i starten med å finne rett trykk som holdt. Kjørte først på med ca 6 kilo trykk med det utfall at proppen føk gjennom rommet som ett pistol skudd. Endte på ett trykk på ca 3 kilo som er mer enn nok for å laminere alt jevnt.
Det finnes likevel måter som er rimeligere (i utstyr) å lage fine laminat buer på... Det finnes enklere måter å lime reflex/deflex buer for de som ikke har kompressor. Fin bue forresten.. En perfekt bue er en bue som er behagelig å trekke, ikke for tung og som gir et godt kast.. Jeg foretrekker buer opp mot 45 pund, men som skyter fortere enn 55+. Det opptimale er å ha en bue så lett som bare det, men som også er superrask.. Det er her karbon er nøkkelen..

Jeg kjøper karbon av butikker som selger modell fly og bygging av modell fly.. De fleste flyvingene som selges i dag til modell fly er laget i karbon.. Limer du i jigen 2 lag karbon får du en bue from himmelriket i fart..
Har du også tatt deg tid til å lage en jig der lemene har buet kurve på langs får du mye mer fart på en lettere bue... Det å ha svakt bøyde kurve i lemmene fra handtak til nock gir mye ekstra i kast egenskap.. Det er sikkert mange som vet dette

En slik jig tar noe lengre tid å lage, men det fins løsninger her og for å få arbeidet til å gå fortere... Jeg brukte profilerte lister med fin kurve som jeg limte inn i jigen.. God ide