Er jo ikke snakk om annet enn å fjerne litt av friksjonen i akselen som viseren sitter i, ellers funker den utmerket. Så et bilde av en slik på et amerikansk forum
Knuter er noe jeg kunne tenkt meg å kunne flere av. Helt siden speideren har jeg tenkt at jeg skulle lære meg noen flere, men det har av en eller annen grunn ikke blitt noe av, bortsett fra tømmerstikket da. Genial knute, hehe.
Bilder av merbaubuen ja, hehe
Lagde et skikkelig håndtak til den sist torsdag:
Nedstrengt profil:
Den ene sprekka i den:
Her litt fra en annen vinkel
Litt sprekker i bambusen også, men men
Hehe
Skaut noen runder med den i kveld, og skulle strenge den litt høyere etter som strengen hadde strekt seg litt. Bare for å være på den sikre sida gikk jeg litt til side fra de andre på standplassen - trekke trekke - PANG!
Denne gangen var det buken som gav etter. Som dere muligens ser på de siste bildet er det litt svingninger i den ene enden på flisa. Der hadde buen noen kompresjonsmerker. Jeg hadde surra over det med lintråd innsatt med aralditt, og så bektråd.
Så der slutter min karriære som merbau-ELB-maker, hehe 8)
Dog, det kunne nok gått bedre om jeg hadde tatt den ned noen pund, eller kanskje høvla ned bambusen litt ekstra, og ikke lagt i fullt så mye reflex. Alternaltivt at jeg hadde latt det være igjen litt ekstra tre rundt det svake området

Den knakk på 28" oppstrengt med fistmele (tommelmål?

) så det var nok ikke mye om å gjøre for at den skulle holdt.