Blåserør og piler

Diverse sludder og vås og annet snikk snakk

Moderator: GreenMan

MalaWolf
Mester
Sted: Oslo

Re: Blåserør og piler

Legg inn av MalaWolf »

Det er en vekker ja. Men det er og en god avstand mellom "Mannen på taket" og guttunger med sprettert, eller meg med min Letherman i beltet...

Ingen ønsker seg samfunn som er utrygge.
Moen
Mester
Sted: Tangen
Kontakt:

Legg inn av Moen »

Dere skjønner at disse dustereglene er kommet FORDi en eller annen idiot har gjort noe ulurt??? Men jeg tipper fortsatt på om noen lager seg ett blåserør, batong, "karatepinner" armbrøst, sprettert som blir brukt hjemme IKKE er noe stort problem. Problemene får en først når man vifter rundt øra på nabo`n med batongen eller skyter katta hans med blåserøret. Det er bare å akseptere at noen er komplett noldus når det gjelder våpen, og de som respekterer dem får svi...
God jul 8)
Zeida: Det blåserøret ditt med ventiler og tut er laget av Ibenholt. Kjempefint å lage nocker av forresten :lol:
Brukeravatar
Zeida
Mester

Legg inn av Zeida »

Jo problemet er bare at et billig blåserør med tut og ventiler koster 7000 stykk :lol:
nidrinr
Master bowyer
Sted: Trautskogen

Legg inn av nidrinr »

..Mange av de som har gjort eller tenker på å gjøre noe dumt enten det er med hagle eller sprettert, bryr seg vel fint lite om det er lov eller ikke. En bankraner lar ikke hagla ligge hjemme fordi det ikke er lov å bære hagle på offentlig sted. Jeg ser poenget i det du sier Ivar, og om det er folk som rusler rundt i tettbygd strøk med hagle, ringer det i grunn ei bjelle om at ikke alt henger på riktig knagg uansett. Men nå gjaldt vel ikke denne diskusjonen egentlig hagle, det var en aldri så liten avsporing ment som en spøk om bygd vs by.

Dette gjaldt vel heller alle filleforbud mot alt vi laga som unger, og det at de noen steder i landet tydeligvis ikke tillater spikkekniv i beltet. Spikkekniv ser jeg ikke på som et våpen, men et nyttig verktøy.
Sprettert, blåserør og tilsvarende kan jeg ikke få meg til å tru at noen drapsmann eller bankraner vurderer som et alternativ heller.

Løsninga må i så fall være å forby skytevåpen, men hva hjelper egentlig et forbud mot noe som helst..? -Blir det ikke bare mer spennende da..? (IKKE ta kaker fra kakeboksen oppå skapet... Særlig at det hjelper. IKKE lov å lage låsbue.. Neida, for da får man jo ikkeno lyst til det... Don Mafioso, du får IKKE lov til å la mafiagjengen din bruke skytevåpen.. Ja... osv.)
Brukeravatar
Bowman
Master bowyer

Legg inn av Bowman »

Potetkanon er bra. :D Personlig kunne jeg tenke meg å lade hagla med pepper om dagen. Mye dårlig oppdratt ungdom med volvo, basskasser og utrolig dårlig musikksmak som runder hushjørnet mitt på kvelden. Forøvrig så tror jeg det er snakk om å tillate hagle til bunad. Bunadhagle med masse gromt sølv, hengende i en bolt på hoften a la Jesse Rawlins. 17. mai blir aldri det samme etter dette. (Kjell Halbings litt mindre kjente westernhelt) :lol:
attend and listen gentlemen
that be of freeborn blood
I shall tell you of a good yeman
his name was Robin Hood
Grauten
Mester
Sted: Mjøndalen

Legg inn av Grauten »

Gå heller for en "mikrobølgekanon", den griller kretsene i bilen/anlegget. Tror du finner en beskrivelse på nettet. :twisted: Du er ikke første mann som leker med tanken, for å si det sånn. Tanken min var å gjemme en slik kanon i hekken, med en bryter innomhus. Gikk lenge og koste meg med tanken: hompa hompa hompa tyst. :twisted: :twisted:
Men det ble med tanken. :?
Intet problem er så stort eller så lite at det ikke kan løses med dynamitt.
nidrinr
Master bowyer

Legg inn av nidrinr »

Hehe, en slik "dårligmusikksomspillesaltforhøgtigamlebilersomikkehengersammendødare" skulle jeg gjerne hatt.. 8)
SilentG2
Mester

Legg inn av SilentG2 »

nidrinr skrev:Hehe, en slik "dårligmusikksomspillesaltforhøgtigamlebilersomikkehengersammendødare" skulle jeg gjerne hatt.. 8)
Med din musikksmak så hadde det tatt livet av det meste :)

Men det kunne godt ha hatt en slik svensktoppognorskeartistersomkanskjekunnesungetfornoen dødare
MalaWolf
Mester
Sted: Oslo

Legg inn av MalaWolf »

En viss fare for at Radiostøykontrollen i regi av Post- og teletilsynet hadde kunnet plukke opp disse signalene noen mil unna. En defekt mikrobølgeovn, som bare lekker litt - slår lett ut trådløse nettverk innen en radius av 3-400 meter .... Så tenk hva slags skade en modifisertkanonutgave ville gjort :D

Men hva dette innlegget har med blåserør å gjøre er jeg relativt usikker på ....
nidrinr
Master bowyer

Legg inn av nidrinr »

..tja, når dødelig dårlig musikk er lov, hva er da feil med blåserør..?

-Og Egil, jeg har GOD musikksmak. Bare spør Eirik. -Og bror min.
Brukeravatar
Christian
Mester
Sted: Vestby

Legg inn av Christian »

Her har du ihvertfall litt påfyll (hvis du ikke har finni det sjøl allerede da :roll:)

http://www.youtube.com/watch?v=-lPx9B_g ... re=related
Olav, du må vakne. Indianarane kjem!
Svar