Spennende konstruksjon! Minner litt om Karpowicz "low-stack design" Står på s 156 i Trad bowyers bible 4, om dere har den.
Vet ikke mer om den enn det som står der. Og det er vansklig å se hvorpass like konstruksjonene er uten å ha sett begge buene nedstrenga. Karpowicz-buen virker å ha refleks i buebeinet istedenfor stive ører, men jeg vet ikke hvor mye forskjel det gjør. Men det at strengen ligger paralell, med ytterste delen av buebena, nesten inntill, er i hvertfall veldig likt. Etter det som står i tbb4 skal det kunne gi høy tidlig dravekt og dermed bra pilhastighet. Noen som vet noe mer?
Nidrinr, barder mener jeg også å ha hørt om, men jeg tror det kan være vrient å få tak i

De backa visst forresten med sener. Men såvidt jeg har forstått det var det med "kabel"
Men når det gjelder det du egentlig spør om Lien så tror jeg Hardwood har rett, se etter et treslag som er bra i kompresjon. Hvordan tenker du å lage buen? Den på bildet ser vel nesten ut som ørene er dampbøyd? Og så er jeg ikke sikker, men er selve trebuen laminert? Syns jeg ser en tynn strek langs tykkelsen på kanten?