Norges største bue ?
Moderator: GreenMan
Norges største bue ?
Her ser dere den såkalte "Garasjebuen", en flatbue av eik, 3 m lang Den lagde jeg sammen med en klubbkamerat som ville ha en stor bue hengende over porten på sin doble garasje. Den er funksjonell, men bare ca 30 pund og den skyter saaaaaakte Gøy er det lell !!! Her ser dere Benjamin trekke den så langt han kan !
Re: Norges største bue ?
burde vel kanskje få entråd for alle rare buer her inne.. kunne vært gøy å få denne og den digre buen til nidrinr sammen med alt annet rart
Stormannsbue. Hehe ...
Fet som dekor da
Fet som dekor da
Fantastisk.
attend and listen gentlemen
that be of freeborn blood
I shall tell you of a good yeman
his name was Robin Hood
that be of freeborn blood
I shall tell you of a good yeman
his name was Robin Hood
Hihi... nei, jeg har ikke testet den som fotbue. Har laget en pil på 120 cm til den, men den aksellererer som et tankskip.... Så vi skjøt litt med vanlige piler, det funket greit det ! Skal ikke analysere denne buen i hjel, slik jeg gjør med alt annet jeg lager Denne er bare GØY 8)
Men a propos fotbue : Skal vi ikke foreslå for langbuelaget å opprette en ny klasse for fotbue ? Tenk så mye spennende buemakeri det fører til !!!
Men a propos fotbue : Skal vi ikke foreslå for langbuelaget å opprette en ny klasse for fotbue ? Tenk så mye spennende buemakeri det fører til !!!
og av slike buer kan man vel bygge en slik?http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... ljebok.png
Ja til egen fotbue-klasse i lengdeskytingen!!
Enig. Slenge med QP også??Kviljo skrev:Ja til egen fotbue-klasse i lengdeskytingen!!
-Frode
Norwegian Warbows
Norwegian Warbows
-
- Master bowyer
- Sted: Trautskogen
Ja til fri klasse, standard pilklasse, MR pilklasse og QP pilklasse for både handholdte og fotbuer
-
- Master bowyer
- Sted: Trautskogen
Fantastisk ide til garasjedekor forresten!
JA !!!!!!!
Jeg grovformet faktisk en fotbue i alm før NM. Men.... det var den tiden da. Det ble nok å gjøre med alt det andre utstyret. Uansett: La oss lage fotbuer i vinter, så kan vi diskutere design, tiller, piler osv !!! Heheheheeeeeeeee
Jeg grovformet faktisk en fotbue i alm før NM. Men.... det var den tiden da. Det ble nok å gjøre med alt det andre utstyret. Uansett: La oss lage fotbuer i vinter, så kan vi diskutere design, tiller, piler osv !!! Heheheheeeeeeeee