Hei,
Jeg selger og tar oppdrag i NÅLEBINDING. Dette var teknikken FØR strikkinga kom og helt riktig middelaldersk.
Lager Ankelvarmere (kr 400.-) og Leggvarmere (kr 500.-) Forskjellen er lengden. Luer i mange fasonger (fritt valg) fra viking med liten topp på til skikkelige hele med ørevarmere (fra kr 300). Torgvanter og votter (kr 200.-/350.-). Litt endring i priser pga. lengder/voksen/barn og spesielle ønsker! Velg farger selv..... Kan lage det meste, bare fantasien her.....
Det blir nålebundet i dobbel teknikk ettersom hvor tykt du vil ha. Derfor går det mye garn og er mye jobb, men kjempegøy.....
Noen av dere har vel sett Per i ankelvarmere, vottene og luene sine. Har med noe på NM i august.
HOLD VARMEN med ekte middelaldertilbehør. Kjempefine gaver.....
Info/bestille: Elisabeth Østby. tlf. 478 55 501, e-post: herbine@online.no
NÅLEBINDING - Riktig tilbehør
Moderator: GreenMan
Forumregler
Når utstyr er solgt skal forfatter av innlegget endre tittelen til [solgt]forumtittel. Moderator har rett til å endre status etter en hvis stund. Ikke gjør en salgstråd til diskusjoner. Kun svar på tråden som har med salget å gjøre vil bli godtatt.
Når utstyr er solgt skal forfatter av innlegget endre tittelen til [solgt]forumtittel. Moderator har rett til å endre status etter en hvis stund. Ikke gjør en salgstråd til diskusjoner. Kun svar på tråden som har med salget å gjøre vil bli godtatt.
- Elisabeth Østby
- Nybegynner
NÅLEBINDING - Riktig tilbehør
Keep it or loose it....
Re: NÅLEBINDING - Riktig tilbehør
Leste ett eller annet sted noe om at dette var teknikken også i bronsealderen...
Kunne du ha laget lua som vist i bildet under, i grått ufarget ull? Hvilke mål trenger du evt?
Kunne du ha laget lua som vist i bildet under, i grått ufarget ull? Hvilke mål trenger du evt?
Re: NÅLEBINDING - Riktig tilbehør
Stemmer det at nålebinding er en teknikk som fantes LENGE før middelalderen. Såvidt jeg vet er det eldste funnet de har klart å datere datert tilbake til 300-400 e.kr.
Ser Elisabeth om noen dager, skal få henne be henne komme seg inn her og ta en titt på ønsket ditt jeg.
Ser Elisabeth om noen dager, skal få henne be henne komme seg inn her og ta en titt på ønsket ditt jeg.