Ipè får du på Biltema i Drammen. Skal du ha hos de mindre BT butikkene, må du kjøpe en hel pall. BT på Hamar hadde en pall for ett par tre uker siden. Jeg glodde gjennom det meste, men jeg kjøpte ikke en pinne. Utrolig mye drit. Hver andre Danske bruker ipè på verandaen sin, så å finne en butikk med ipè i DK burde være rimelig kurant. Det samme gjelder Purple Heart, Jatoba, Tali, Bankarai, Massaranduba, wengè, Zebrano, Tigerwood og Teak. Hvem som eventuelt er på div lister over fredet trevirke, vet jeg ikke. Så dèt må dere finne ut av selv. Problemet der nede er at ingen jeg har kontaktet tillater sortering. Da er en jo egentlig like langt.
Men holder vi oss i Norge, så kjenner jeg til noen i Oslo og omegn.
Oslo Finèrfabrikk er vel de som har størst utvalg. Kenneth Kjos Karlsen. Svinedyrt, men det burde ikke komme som ei bombe! 230.- pr kvm for 0,6mm knivskåret Påfugeløyelønn...Danmark selger samme finér`n for nøyaktig 10 danske..
Optimera (Gamle ISENE JORDAN) nede ved IKEA, Alnabru har en kar som heter Kenneth. Han jobber på lagre der nede. Verdens greieste kar. Prat litt seriøst buepjatt med han så er førsteklasses varer sikret. Han er også ihuga låsbuemann. Han har også lett for å sortere ut vanvittig rett og fin ask for buebygger`n, så det er noen ganger jeg bare svinger innom lageret og rasker med noen planker. Aldri noe tull. Fin valnøtt har de også.
E. Hustvedt, Oslo har masse rart. Husker ikke i farta navnet på duden der nede. Men han er jo selvsagt fra Hedmarken, så det er garantert en grei kar

Fritzôe Engros as, Larvik har en del gromt. Massaranduba, Jatoba osv. Jan Th Fredheim er en hyggelig kar, og hjelper til med det meste.
Skal fylle på mere. Men jeg må tenke litt...Husker ikke alt heller