buen skal få hvile idag, fordi det regner i snekkerboden min. Håper å få fisket litt.
Buen min er 170 cm ,og jeg tror jeg har oppfattet det riktig at når jeg med en lang tillerstreng trekker opp buen må jeg lenger en 28" fordi buen er ikke like "oppspent" som med en vanlig streng.
Ellers er jeg overrasket hvor sterk ask er. Jeg føler at jeg tar bort mye tre der den ikke bøyer, men buen er nesten like stiv.
Skulle jeg siklet det bort hadde jeg brukt en måned. Jeg har brukt Stanley Surform hullrasp til nå, og det er et fantastisk redskap.
Den riper treet mye mindre enn en vanlig rasp,og er enklere å bruke kontrollert. Anbefales

(men det vet dere sikkert fra før)
Fra nå av må jeg nok begynne å sikle, slik at ikke buen plutselig blir en fiskestang i stedet.
Fortsatt takk for gode inspill, det er greit å vite at hjelpen er der når jeg trenger det.
Her er forresten mitt neste prosjekt. Rogn 200 cm, men bare 4 cm. Jeg syner jeg ser en bue til junior i den stokken.
Han liker når det er litt bøy i buen, så jeg får prøve å utnytte det midtpartiet
Jeg tør ennå ikke kalle det min
andre bue