Emnejakt (splittet fra buemakertreffet)
Moderator: GreenMan
Re: Emnejakt (splittet fra buemakertreffet)
Hehe.. Ja. Da er da emnene tørre innen jeg kommer meg hjem 

-Frode
Norwegian Warbows
Norwegian Warbows
to spørsmålChristian skrev:På Nordstrand i oslo gikk jeg nettopp forbi en diger haug med trær og buskas som hadde blitt rydda fra en skråning. Sikkert 15-20 2-3" stokker kvistfri lønn... Den som hadde tid og plass
1: var det her på Stovner?
2: var trærne der fremdeles?
treplageri!nidrinr skrev:Om noen som bor i emnefattige deler av landet skulle ønske en guidet emnetur i traktene er det bare å si fra. NSB skal bygge dobbelt jernhestspor, og E6 skal dobles i samma slengen, så det blir endel skog som må vike..![]()
Det er fint om det som er av fine bueemner i de berørte områdene ikke ender som råttent treverk i grøfta, så jeg er gjerne med å hjelper de som måtte ønske en tur.

Er gjerne med på en emnetur jeg. Sliter mest med tørkeplass men får god snakke litt med svigerfar;)
Hornbuekjerner!!!!!Christian skrev:På Nordstrand i oslo gikk jeg nettopp forbi en diger haug med trær og buskas som hadde blitt rydda fra en skråning. Sikkert 15-20 2-3" stokker kvistfri lønn... Den som hadde tid og plass

"If it breaks you get to keep both parts"
Har dere problemer med å skaffe lønn? Her vokser lønn tettere enn brennesler... Skulle ikke være store problemet å skaffe til veie nok til 4 tonn hornbuer
-Frode
Norwegian Warbows
Norwegian Warbows
Rart med det der, jeg hadde aldri sett lønn vokse så rett og jevn som det den gjør bortved nordstrand/ekeberg... Det er vel noen forutsetninger som må oppfylles antar jeg.
og ja, selvfølgelig blir det hornbuekjerner
og ja, selvfølgelig blir det hornbuekjerner

Olav, du må vakne. Indianarane kjem!