Kviljo buemakeri
Moderator: GreenMan
Re: Kviljo buemakeri
Highland Horn i Skottland. Stort sett er hornene fine, men det er ikke alle det er mulig å få mer enn ett laminat ut av.
Ok! Jeg visste ikke at de hadde slike lange horn.
Har kjøpt kuhorn og sener av dem tidligere. De har bra sener også!
Har kjøpt kuhorn og sener av dem tidligere. De har bra sener også!
MartiN
Hm. Hvor lange er senene de har ? Noen av dere som har prøvd hjortesener for resten ? Det er det eneste jeg har prøvd enda. ca. 20 - 25 cm lengder, vanskelige å splitte
8-10 tommer, hjort. Den siste ladninga var veldig fin
Buen min har sener fra Highland Horn (horn også forresten) og de funka de, men jeg har jo lite å sammenligne med. Men elg er lenger da
"If it breaks you get to keep both parts"
Elg er nok å foretrekke, men hjort ser ut til å funke her også 8)
Begynner å bli en fin samling, Ivar.
Er det lenge til vi ser tester med vekt og kronograf?
beste hilsener - jamar
Er det lenge til vi ser tester med vekt og kronograf?
beste hilsener - jamar
Det er nok ei stund til tror jeg. Kommer sannsynligvis til å la de vente 2-3 måneder. Vel, den gamle tyrkeren får sikkert streng før det, men resten av gjengen skal få vente.
Første skytetrening etter jul. Artig. Retillererte en gammel 74# @ 27" til 70# @ 28" askeplank (helt til venstre) i dag. Har ikke skutt ordentlig på lenge, men det gikk greit å skyte med den. Testa også en ny 40# holmegård, som virkelig var imponerende behagelig å skyte med. Tredje buen fra venstre et broren min sin flight-inspirerte blinkbue, og til slutt en kjekk glassfiberbue som er kjøpte av Griffin. Så fort jeg har fått tatt noen ordentlige fartsmålinger fra glassfiberbuen, skal jeg prøve å trimme den litt for å se om det er mer fart å hente. Tror det er mulig å lette tuppene noe, uten at den tar livet av seg selv.
Hva skjer hos dere andre?
Hva skjer hos dere andre?
Det er ikke så ille å skyte litt med buene også..
Det er kaldt i kjellern min for tida. men det kommer snart noen ferdige buer!
Det er kaldt i kjellern min for tida. men det kommer snart noen ferdige buer!
MartiN
Hvordan er det forresten med kulde og tørking av hudlim og sener. Skal de gå fortere om de tørker i et kaldt rom?
Hvis det i tillegg er tørt?
Hvis det i tillegg er tørt?
MartiN