Støttehjulbue?
Moderator: GreenMan
Forumregler
Når utstyr er solgt skal forfatter av innlegget endre tittelen til [solgt]forumtittel. Moderator har rett til å endre status etter en hvis stund. Ikke gjør en salgstråd til diskusjoner. Kun svar på tråden som har med salget å gjøre vil bli godtatt.
Når utstyr er solgt skal forfatter av innlegget endre tittelen til [solgt]forumtittel. Moderator har rett til å endre status etter en hvis stund. Ikke gjør en salgstråd til diskusjoner. Kun svar på tråden som har med salget å gjøre vil bli godtatt.
Støttehjulbue?
Fikk prøve en støttehjulbue for litt siden, og det var jo litt artig. Kanskje er det noen her som har noen tips om hvor man best får tak på noe slikt? Gjerne brukt.
Re: Støttehjulbue?
Huhh...? Støttehjulbue? Sjekk Finn. Her noen jeg fant. Har ikke det minste snøring på hva som er bra eller ikke..
Hoyt?
Browning
Martin
Hoyt?
Browning
Martin
-Frode
Norwegian Warbows
Norwegian Warbows
Olav, du må vakne. Indianarane kjem!
hahaa... luringen...
Men fra røyk til revolver. Det hadde jo vært unektelig tøft å laga ei støttehjul"bue" trad da! Med lemmer av særdeles senebelagt trevirke, trinser av bein og rizer av gevir ell.no annet kult
Det hadde vært noe å stille opp med i klasse comp det
Men fra røyk til revolver. Det hadde jo vært unektelig tøft å laga ei støttehjul"bue" trad da! Med lemmer av særdeles senebelagt trevirke, trinser av bein og rizer av gevir ell.no annet kult
Det hadde vært noe å stille opp med i klasse comp det
Olav, du må vakne. Indianarane kjem!
Hehe, definitivt! Men jeg tror kanskje det blir for store påkjenninger på akslingene til at det ville fungert over lengre tid. I alle fall i en kraftig bue.
Takk for tipsene, Moen!
Takk for tipsene, Moen!
Dersom du er ute etter en god bue med "støttehjul", så er Matthews noe av det bedre.
Hoyt er heller ikke å forakte. Bare husk på at det er vesentlig forskjell på en blinkbue og en jaktbue, med hensyn til oppsett osv.
Hoyt er heller ikke å forakte. Bare husk på at det er vesentlig forskjell på en blinkbue og en jaktbue, med hensyn til oppsett osv.
Intet problem er så stort eller så lite at det ikke kan løses med dynamitt.
Cato Eide i Horten er grei å handle med, dessuten har han god greie på compostbuer.
www.pilogbue.com Tlf 92019645 Oddbjørn.
www.pilogbue.com Tlf 92019645 Oddbjørn.
- dagsunde
- Master bowyer
- Sted: Arendal
- Kontakt:
Støttehjulbue???
Brukte 5 minutter på å skjønne hva det var snakk om!
Dere er noen syke, syke gutter!
--
dag.
Brukte 5 minutter på å skjønne hva det var snakk om!
Dere er noen syke, syke gutter!
--
dag.
--
Dag.
Brestanda boga, brennanda loga,
gínanda ulfi, galandi kráku,
rýtanda svíni, rótlausum viði,
vaxanda vági, vellanda katli
skyli manngi trúa!
Dag.
Brestanda boga, brennanda loga,
gínanda ulfi, galandi kráku,
rýtanda svíni, rótlausum viði,
vaxanda vági, vellanda katli
skyli manngi trúa!
-
- Master bowyer
- Sted: Trautskogen
Støttehjul på sykler hjelper små barn å sykle, men de lærer fort å bruke "voksen" sykkel. Når lærer de med støttehjul på bua å skyte med voksne buer mon tro...?
RULATORBUE?
'
Den skull ejeg gjerne sett?!!!
'
Den skull ejeg gjerne sett?!!!
Jeg hadde en Hoyt jaktbue, fantastisk maskin. Jeg lærte veldig mye av den, om min egen bueskyting og bueskyting generelt og om skyteteknikk.
At jeg ble en bedre bueskytter er det ingen tvil om. Du må nemlig gjøre det riktig med compoundbue også, her er det ingen unnskyldning for å ikke "Robin Hoode", hver gang. @18m bør det klirre i pilskaft hver gang! Ikke så lett som mange tror er det.
Kjøp deg en hjulbue Ivar, selv kommer jeg nok snart til å gjøre det. Den blir ikke over 50#, (forrige var 70#) Legg litt arbeid i å finne en med rett dralengde. Jeg tabbet meg der.
Kjøper du en brukt bue av et anerkjent merke, ikke for gammel - så får du igjen pengene om du finner at dette ikke var noe, og selger den igjen. Hold deg unna XXL-buer - som over, Cato er grei å handle med, men billigere på Finn.
K
At jeg ble en bedre bueskytter er det ingen tvil om. Du må nemlig gjøre det riktig med compoundbue også, her er det ingen unnskyldning for å ikke "Robin Hoode", hver gang. @18m bør det klirre i pilskaft hver gang! Ikke så lett som mange tror er det.
Kjøp deg en hjulbue Ivar, selv kommer jeg nok snart til å gjøre det. Den blir ikke over 50#, (forrige var 70#) Legg litt arbeid i å finne en med rett dralengde. Jeg tabbet meg der.
Kjøper du en brukt bue av et anerkjent merke, ikke for gammel - så får du igjen pengene om du finner at dette ikke var noe, og selger den igjen. Hold deg unna XXL-buer - som over, Cato er grei å handle med, men billigere på Finn.
K