Hornbueseminar - rapport
Moderator: GreenMan
Re: Hornbueseminar - rapport
Tror neppe Lurz klarer å dra den opp hvis den blir mer enn 55 #. hehe
If the point is sharp, and the arrow is swift, it can pierce through the dust no matter how thick.
Bob Dylan
Bob Dylan
-
- Master bowyer
- Sted: Trautskogen
63#@30"... For å tippe noe ingen har fra før
Jeg tipper 80# 8)
Intet problem er så stort eller så lite at det ikke kan løses med dynamitt.
- GreenMan
- Snikende platebein
- Sted: Oslo
- Kontakt:
Rent gjett så sier vi det rundet tallet 42. Egentlig hadde jeg tenkt å si 64 men jeg synes 42 høres bedre ut
Stian Green
"Sann bueskyting er enkel"
"Sann bueskyting er enkel"
OK Stian, alle vet at svaret er 42, men det du egentlig påstår her, er at spørsmålet, DET store spørsmålet er: "hvor tung blir buen til Lurz?"
I alle fall, jeg tipper 53#@28"
I alle fall, jeg tipper 53#@28"
-Joachim-
“Only those who have to do simple things perfectly will acquire the skill to do difficult things easily” Friedrich von Schiller
“Only those who have to do simple things perfectly will acquire the skill to do difficult things easily” Friedrich von Schiller
68#@28"
mvh jamar
mvh jamar
55 @ 28" da
If the point is sharp, and the arrow is swift, it can pierce through the dust no matter how thick.
Bob Dylan
Bob Dylan
-
- Master bowyer
- Sted: Trautskogen
Skal alle oppgi # i samma trekklengde så blir det enklere? På 28" trekk er da mitt tips 57#. Fortsatt 63#@30" om den måles på det.
ok da..
28#trekk.. hmmm fortsatt 48
28#trekk.. hmmm fortsatt 48
....... godt dere har det gøy gutta!
For min del gir jeg bengen i hvem som vinner..... er fornøyd om jeg får målt en dravekt på 28#
Og så sier jeg ikke et ord om hvem jeg tror er nærmest
"If it breaks you get to keep both parts"
Jag såg en tidig versiona av denna.
Ganska grov så jag säger 95# vid 28"
Ganska grov så jag säger 95# vid 28"
Det var ikke bare å spenne opp nei. Ganske lang bruksanvisning på det. Men nå har jeg fått laga noe som kalles "tepeliker" som brukes til å forme buen. Aller "åpne den " som han på atarn kalte det.
Her er teplikene surra på buen. Så nå er det bare å ta mot til seg. Noe som forhåpentligvis skjer i løpet av helg. Som dere skjønner så skal buebeina bendes over hver sin teplik, og bindes på plass i andre enden også. Sånn skal de stå et døgn før neste trinn.
Her er teplikene surra på buen. Så nå er det bare å ta mot til seg. Noe som forhåpentligvis skjer i løpet av helg. Som dere skjønner så skal buebeina bendes over hver sin teplik, og bindes på plass i andre enden også. Sånn skal de stå et døgn før neste trinn.
"If it breaks you get to keep both parts"