Buemakeruke midt i Mjøsa
Moderator: GreenMan
Re: Buemakeruke midt i Mjøsa
Åh .. hehehehe .. året ut ser det ut til ..SilentG2 skrev:Ser ut som at du blir der lenge?MalaWolf skrev:Da booker jeg Helgøyautflukt fra 26-19 juli
Rettelse: "Da booker jeg Helgøyautflukt fra 26-29 juli "
Sommern er her - jeg regner med det fremdeles er lagt inn tid til buemaker"uke" på Helgøya? Slik det ser ut nå er jeg klar .. hvem andre kan jeg regne med å treffe der da? Eller kanskje det ikke er noen andre enn meg som kommer ..
Eg kommer...
Frua har ikke så masse å si om tiden min lenger men vi får se åssen det går utover sommeren..
Frua har ikke så masse å si om tiden min lenger men vi får se åssen det går utover sommeren..
Har du kasta de rosa tøflene dine??SilentG2 skrev:Eg kommer...
-Frode
Norwegian Warbows
Norwegian Warbows
-
- Master bowyer
- Sted: Trautskogen
Jeg har ordna med kommuna, så det er vi som har førsterett på området de dagene. Hvis det skulle komme noen fra Puddelforeninga, caravanklubben eller Norsk skokasteforbund og kreve at vi flytter oss kan vi peke og le mens vi jager dem bort.
- dagsunde
- Master bowyer
- Sted: Arendal
- Kontakt:
"Gudd Løkk", my friend!SilentG2 skrev:Eg kommer...
Noen ganger ender ting godt her i livet også!
--
Dag.
--
Dag.
Brestanda boga, brennanda loga,
gínanda ulfi, galandi kráku,
rýtanda svíni, rótlausum viði,
vaxanda vági, vellanda katli
skyli manngi trúa!
Dag.
Brestanda boga, brennanda loga,
gínanda ulfi, galandi kráku,
rýtanda svíni, rótlausum viði,
vaxanda vági, vellanda katli
skyli manngi trúa!
Så da er vi tre stk det er en start ... må da vel være flere som kunne tenkt seg en tur ?
Godt å se deg her igjen, Frode ! Hehe... rosa tøflene, den var god. Egil, leit å høre. Men da håper jeg du slår deg løs med rasp og sikling 8)
Jeg kommer muligen opp for et par dager. Må ta det litt på sparket. Går det an å kjøre bil helt bort til stedet? Jeg har liten bobil og den er så fin å sove i.
attend and listen gentlemen
that be of freeborn blood
I shall tell you of a good yeman
his name was Robin Hood
his name was Robin Hood
Det er en liten parkeringsplass det sikkert går ann å parkere den på, eller vi skal også høre med komunen om vi får nøkkel slik at vi kan kjøre helt inn..
Karavanklubben har samling der en gang i året og da blir gresset omgjort til campingplass. Ta med bobilen og friskt mot
Karavanklubben har samling der en gang i året og da blir gresset omgjort til campingplass. Ta med bobilen og friskt mot
Flott. Prøver å ta sikte på et par dager. Familie og ferie er logistikk.
attend and listen gentlemen
his name was Robin Hood
his name was Robin Hood
Så bra! Da blir det magisk i år også ... bare sjekk hvor utrolig flott det var i fjor særlig rundt bålet, litt bayer, filing og sikling av pinner ... gleder meg !
http://www.youtube.com/watch?v=rFRN-_Yj ... age#t=538s
http://www.youtube.com/watch?v=rFRN-_Yj ... age#t=538s
-
- Master bowyer
- Sted: Trautskogen
Jeg har planer om å arrangere en ny form for konkurranse på skurven i år.
Det blir en slags pilmakerkonkurranse. Jeg kommer til å lage ei bue, som alle skal få se og dra litt i strengen på. Så skal alle sette seg ned å lage ei lengdepil. Den kommer kun til å ha maks lengde som krav, ellers kommer det til å være fritt fram til å lage pila som man vil.
Den som skyter lengst med pila si, vinner bua.
Og slapp av, det blir ikke noe 150# krigsbue.. Det blir nok en eller anna form for steinalderbue, sikkert mellom 40 og 70# et sted, med trekklengde på 28-30"
Det blir en slags pilmakerkonkurranse. Jeg kommer til å lage ei bue, som alle skal få se og dra litt i strengen på. Så skal alle sette seg ned å lage ei lengdepil. Den kommer kun til å ha maks lengde som krav, ellers kommer det til å være fritt fram til å lage pila som man vil.
Den som skyter lengst med pila si, vinner bua.
Og slapp av, det blir ikke noe 150# krigsbue.. Det blir nok en eller anna form for steinalderbue, sikkert mellom 40 og 70# et sted, med trekklengde på 28-30"