Da har jeg bøyd ferdig hurtigskytingsbuen min. Liten og lett, sikkert ikke mer enn 30 pund. Det er denne som var på bildet sammen med barlindbuen, oppspent for reflex. Etter gulvtillingen hadde den vel omtrent 1" reflex igjen, men nå følger den strengen en tomme. Skyter fint og akkurat passe vekt til å brenne av 9 piler på et halvt minutt. Dessverre må jeg jobbe "litt" med presisjonen
Limte som sagt sammen den knekte tovedsbuen. Helt optimalt ble det nå ikke, så jeg prøver meg på å backe den med lintråd. Fikk henta tilbake litt reflex også, hehe

Ikke at det holder så lenge, men det er vel fornuftig å få litt spenn på tråden når man først limer den på.
Også har jeg begynt på en "double convex" flatbue av rogn. Den hadde bortimot to tommer reflex, men mye av det forsvant under tillinga.
Slanger seg i alle retninger, men jeg fikk sentrert strengen sånn noenlunde. Hadde jeg bare vært venstrehendt ville den nesten vært
senterskutt, hehe 8)
Ikke korrekt tiller her, men det begynner å nærme seg. Litt vrient å se stresset i treet, må jo tille den i forhold til ustrenget tilstand. Er redd den vil stacke noe voldsomt, siden den har setbacken i grepet samtidig som den ikke er så lang. Har ikke målt, men den er vel rundt 60". Tørr ikke gi den recurve siden den sikkert lider nok fra før. Har heller ikke så lyst til å gi den stive tupper, siden den har en del krone og helst vil bøye mest ytterst der det ikke er et problem. hmmm
En liten krabat som hilste på iløpet av dagen
Fremtidig donor til hornbue?