Mens man venter på materialer!!

Alt om bygging av buer

Moderator: GreenMan

Svar
PunyV
Bueskytter
Innlegg: 73
Registrert: 17 aug 2007, 09:37
Sted: Pepperstad, Vestby, Akershus.

Mens man venter på materialer!!

Legg inn av PunyV »

Jeg har bestillt litt materialer til et nytt bueprosjekt, og mens jeg har gått å ventet fant jeg ut at jeg kunne prøve å bruke tiden til noe "fornuftig". jeg har kun brukt diverse planker og plater som lå å slang rundt om i huset!...

Om buen kan brukes til noe vet jeg ikke enda, jeg venter på at limet skal herde før jeg trekker den opp. Tror ikke at jeg klarer å trekke den opp, buen blir sikkert ALT for tung for meg. Jeg tror egentlig ikke resultatet blir så bra, det var ikke så veldig mye nøyaktighet i dette prosjektet...

Her er i alle fall resultatet, og morro var det òg:

Bilde - Bilde

Bilde

Bilde
demian
Bueskytter
Innlegg: 68
Registrert: 16 okt 2007, 21:04
Sted: Senja, Troms

Legg inn av demian »

hei kjell... kan godt ta jomfru trekket for deg dersom du stikker innom på lørdag :lol: Kan ikke noe for det, men karbon fiber er flott mot tre. Får håpe at håndtaket holder når du drar til. Det er vel neppe noe annet som vil knekke på den der. Lekker er den i allefall.. Hvordan ser den ut når du strenger den? Er beina rette uten vridninger?

ps
Har muligens fått lånt kronograf av Arvid. Da kan vi jo teste aske plankene våre :wink: Er spent på hvor rask hunting recurven fra Grozer er i forhold. Den skal jo være "extremly fast" :roll:

ørgen
PunyV
Bueskytter
Innlegg: 73
Registrert: 17 aug 2007, 09:37
Sted: Pepperstad, Vestby, Akershus.

Legg inn av PunyV »

Da var all morroa over for CarbonMonsteret. Buen knakk før jeg fikk satt på strengen i riktig strenghøyde :( .

Morro å prøve et slikt prosjekt uansett... Blir nok ikke det siste prosjektet mitt med CarbonFiber :twisted:

Bilde
Svar