Malawolfs buehule & diverse
Moderator: GreenMan
Re: Malawolfs buehule & diverse
backyardbowyer.com .. for deg som foretrekker PVC fremfor barlind ... hehe
Jeg er godt i gang med å skyte meg inn med min nye Dryad Orion ACS RC på 49#@28 .. pilene veier 32gram - 125gr spisser - målet er den danske buejegerprøven. Her er min aller første serie som gled inn gjennom nåløyet. Må bare få fatt i en kronograf nå for å se om oppsettet mitt holder.
1 pil fra 25 m
3 piler fra 20-15 m
1 pil fra 15-10m
1 pil fra 25 m
3 piler fra 20-15 m
1 pil fra 15-10m
- dagsunde
- Master bowyer
- Sted: Arendal
- Kontakt:
Dæven! Bra!
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2
--
Dag.
Brestanda boga, brennanda loga,
gínanda ulfi, galandi kráku,
rýtanda svíni, rótlausum viði,
vaxanda vági, vellanda katli
skyli manngi trúa!
Dag.
Brestanda boga, brennanda loga,
gínanda ulfi, galandi kráku,
rýtanda svíni, rótlausum viði,
vaxanda vági, vellanda katli
skyli manngi trúa!
-
- Mester
- Sted: Stavanger
- Kontakt:
Malawolf, du er jammen en kreativ fyr, denne tråden er veldig spennende å lese, alle ideer og utføringer er jo helt knall!
Glad amatør fra Halden. Bor i Stavanger.
Takk for hyggelig tilbakemelding
Setter alltid pris på å bli verdsatt!
Setter alltid pris på å bli verdsatt!
Det var fin samling! Det er klart, med den skytinga jeg presterte under NM er det bare å legge seg flat, jeg raserte jo veggen:lol:
trener du vanligvis på varierte hold?
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
trener du vanligvis på varierte hold?
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Har kom maður á bergið oman
við sterkum boga í hendi:
"Jallurin av Ringaríki
hann meg higar sendi."
"Einar skalt tú nevna meg,
væl kann boga spenna,
Tambar eitur mín menski bogi,
ørvar drívur at renna."
við sterkum boga í hendi:
"Jallurin av Ringaríki
hann meg higar sendi."
"Einar skalt tú nevna meg,
væl kann boga spenna,
Tambar eitur mín menski bogi,
ørvar drívur at renna."
Jepp - jeg trener oftest på variert hold. Fra 3-30 meter Her hjemme kan jeg skyte 3-9 m inne og 3-15m ute. Variasjon og mengde er viktig. Jeg merket tydelig bedrig i presisjon etter jeg startet å skyte inne her hjemme. Selv 3-5m er godt nok - det er det minste min erfaring
Jeg har fått skutt Dryad'en over kronografen ... fikk heftige 59m/sek som gjennomsnittshastighet med mine 32grams karbis piler .. godt over 40joule i effekt .. godt nok til hjortejakt/storvilt .. hele 55,7joule (i følge tabellen) er langt bedre enn hva jeg hadde håpet på !
Har laget en 3D score sak i PHP .. glemmer alltid penn&papir men mobilen glemmer jeg ikke. Den finner du her: http://bueskyttere.org/3D/3D.php
Har laget en 3D score sak i PHP .. glemmer alltid penn&papir men mobilen glemmer jeg ikke. Den finner du her: http://bueskyttere.org/3D/3D.php
Sist redigert av MalaWolf den 11 apr 2013, 10:01, redigert 1 gang totalt.
Hm, ikke verst ! Det skulle bli 193 fps... hvor langt trekker du ?
Jeg trekker 28,5" ..Hardwood skrev:Hm, ikke verst ! Det skulle bli 193 fps... hvor langt trekker du ?
Jeg testa også 23grams piler .. da fikk jeg en hastighet på 69ms!
Steike, det er imponerende. 226 fps ! Magne sin recurverte tradbue som vi lagde sammen ( første side i tråden min) mener jeg vi testet til rett over 200 fps med en 23 grams pil. Skulle være rimelig flat pilbane også på lange hold !
Jeg har lekt med litt PHP & JavaScript de siste dagene. Ettersom det har Forbundet har kommet med endringer i regelverket for 3D/jakt har jeg laget kjekt lite scorecard for en 24målsrunde etter de nye reglene. Tanken er å kunne bruke mobilen i skauen, sjølv om en ikke har dekning .. slik er ståa på banen vår (DBS) i Lier. Skal mekke til en databasebackend etterhvert. Men her er den nå.
http://bueskyttere.org/3D/24dyr.php
Hvis du bokmerker siden, etter du har trykket "Reg" - vil du kunne hente frem det ferdig utfylte scoreskjemaet i fremtiden.
http://bueskyttere.org/3D/24dyr.php
Hvis du bokmerker siden, etter du har trykket "Reg" - vil du kunne hente frem det ferdig utfylte scoreskjemaet i fremtiden.