Noen som vil selge flightpiler?
Moderator: GreenMan
Forumregler
Når utstyr er solgt skal forfatter av innlegget endre tittelen til [solgt]forumtittel. Moderator har rett til å endre status etter en hvis stund. Ikke gjør en salgstråd til diskusjoner. Kun svar på tråden som har med salget å gjøre vil bli godtatt.
Når utstyr er solgt skal forfatter av innlegget endre tittelen til [solgt]forumtittel. Moderator har rett til å endre status etter en hvis stund. Ikke gjør en salgstråd til diskusjoner. Kun svar på tråden som har med salget å gjøre vil bli godtatt.
- Jedi Jordal
- Bueskytter
- Sted: Oslo
Noen som vil selge flightpiler?
Hei:)
Noen som har noen flightpiler til salgs?
Trenger minst 3 stk, pilene skal brukes til en bue av tre med
styrke 50# @ 28" (ja vet den er litt svak til lengdeskyting men har imarri lyst til å prøve meg i lengdeskytinga i NM).
Trenger som sagt pilene til NM, jeg bor i Kristiansand så må rekke å hente de på posten innen 23 august, evt kan jeg motta de på NM hvis de som har noen til salgs skal dit.
Håper på svar raskt:)
Noen som har noen flightpiler til salgs?
Trenger minst 3 stk, pilene skal brukes til en bue av tre med
styrke 50# @ 28" (ja vet den er litt svak til lengdeskyting men har imarri lyst til å prøve meg i lengdeskytinga i NM).
Trenger som sagt pilene til NM, jeg bor i Kristiansand så må rekke å hente de på posten innen 23 august, evt kan jeg motta de på NM hvis de som har noen til salgs skal dit.
Håper på svar raskt:)
Archers ignite!
Re: Noen som vil selge flightpiler?
Men Kviljo har ikke tid
- Jedi Jordal
- Bueskytter
Nei, desverre har ikke Kviljo tid....
Derfor lurer jeg på om noen andre har noen til salgs
Derfor lurer jeg på om noen andre har noen til salgs
Archers ignite!
-
- Master bowyer
- Sted: Trautskogen
Jeg kan sikkert ordne det. Jeg skal til NM, så du kan få dem der.
Flott, Daniel. Jeg så ikke denne før nå. Ellers kunne jeg godt ha laget lengdepiler til deg.
50 pund er nok, det ! Bare pilene er lette nok, er det mulig å skyte over 300 meter med det.
50 pund er nok, det ! Bare pilene er lette nok, er det mulig å skyte over 300 meter med det.
-
- Master bowyer
15-17g piler skal være passe.
Har du litt mer info om bua? Bredde på grepet er i grunn det jeg lurer mest på. Da kan jeg finne ei bue som ligner og teste med.
Har du litt mer info om bua? Bredde på grepet er i grunn det jeg lurer mest på. Da kan jeg finne ei bue som ligner og teste med.
- Jedi Jordal
- Bueskytter
Så flott at du rekker å lage lengdepiler nå ble jeg veldig veldig glad?nidrinr skrev:15-17g piler skal være passe.
Er på ferie nå så har desverre ikke bua for hånden men så vidt jeg husker er grepet ca 3 cm bredt.
Det er Kviljo som har laget denne bua(en kopi av Nydam buene fra 300 tallet) kanskje han husker nøyaktig hvor bredt grepet er...
Som jeg forstår trenger jeg ihvertfall 3 stk lengdepiler til lengdeskytinga, men det ville jo vært godt og hatt noen i reserve hvis noen skulle bli ødelagt.... Rekker du å lage 5stk?
Archers ignite!
- Jedi Jordal
- Bueskytter
Så flott:):) Hvor mye skal du ha for disse pilene?nidrinr skrev:Skal nok få til det
Archers ignite!
-
- Master bowyer
Tja.. Er litt usikker, har i grunn aldri solgt flightpiler før.. Men hvis vi sier 200,- pr. pil så ligger det midt mellom blinkpil og standardpil i pris.
- Jedi Jordal
- Bueskytter
200 pr pil? Hmm fikk 1000kr i bursdagsgave av min bestefar igår,nidrinr skrev:Tja.. Er litt usikker, har i grunn aldri solgt flightpiler før.. Men hvis vi sier 200,- pr. pil så ligger det midt mellom blinkpil og standardpil i pris.
litt av et sammentreff at 5stk flightpiler koster meg akkurat 1000kr
Så ja vi sier 200kr pr pil. Jeg tar med pengene til NM.
Archers ignite!
Ja 200 er de sannelig verdt, for det er en del arbeid å lage dem. I tillegg krever det litt kunnskap og ferdighet å lage dem. Flott at du skaffer deg skikkelig lengdepiler. Det er svingøy å skyte langt !
Litt synd du ikke lager de selv med tanke på at det er grisemye morro å lage piler da. Ikke minst å skyte langt med egne piler.
Jeg synes nå ikke det, zeida. Han er jo nybegynner, er han ikke ? Det er jo flott å kjøpe sine første lengdepiler fra en som kan lage dem ordentlig, så han ser hvordan de bør være. Senere kan han lage egne.