Lenge siden sist oppdatering nå. Så her kommer noen halvgode bilder av diverse greier:
Tre holmegårdsbuer og en recurve. De to til høyre er ask. Venter på at de skal bli skikkelig tørre før jeg hiver de på tilleren. Holmegårdsbuen helt til venstre er laminert av eik/ask/merbau.
Macrofunksjonen på kameraet virker ikke, så bildet ble fryktelig dårlig, men her er lamineringen. Dessverre var det mye svingninger i fibrene på merbauen, slik at den fikk en relativt kraftig vridning i overgangen til de smale tuppene, og jeg klarte faktisk å knekke den da jeg av en eller annen grunn skulle "rette" på det

Den ble forsovidt limt ved hjelp av kun tre tvinger, en planke og diverse små treklosser, og med vanlig casco trelim, hehe 8) Som dere ser har jeg limt den sammen igjen, men den trenger litt spjelking for å bli en bue tror jeg.
En recurve, av askeplank, med eik som bukforsterkning av recurvene. Har svidd buken ei gang, men jeg må gå over ei gang til og gi litt ekstra motbøy i det ene lemmet. Satser på rundt 60#. Skal bli moro å teste noen lengdeskudd med denne.
Til venstre en flatbue av bjørk. rundt 55-60# ved 28". Med nokforsterkninger av merbau.
Neste er flatbuen på 86#, som jeg fortsatt strever med av og til
Videre en 60" lang flightbue, sånn halvveis kopiert av en Oddbjørn viste et bilde av her på forumet. 65# ved 25" trekk tipper jeg. Den skaut noen meter lengre enn den på 86#, med ei 26" tønneformet pil på 19gram. Planen er å dille litt med noen piler, og se hva det kan gjøre med lengden.
Helt til høyre er en langbue på rundt 65#, som jeg prøver å skyte presist med. Den dro forsovidt opp ei splint da jeg skaut den inn, så jeg la på ei lita flis og surra det med lintråd satt inn med bek. Funker fint.
Bjørkebuen oppspent.
Og langbuen oppspent.